Hoe behaal je maximaal resultaat met jouw webshop?

23 Jun 2020 1 min read No comments Blog
Featured image

Een website is tegenwoordig onmisbaar voor ieder bedrijf. Steeds meer verkopen vinden plaats via het internet. Toch is het lastig voor ondernemers om een website op shop neer te zetten waar ook daadwerkelijk veel omzet uit wordt gehaald. Wij geven je 4 tips om te zorgen dat jij met je webshop maximaal resultaat kunt behalen.

1. Haal verkeer naar je website

Het allerbelangrijkste is om verkeer naar je website te halen. Zonder verkeer op je website kun je ook niks verkopen natuurlijk. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Verkeer kan namelijk op verschillende manieren op je website terecht komen. De snelste manier om dat te doen is met adverteren. Dit kan via Google, maar ook via sociale media. Zodra je dit soort campagnes live zet, is dit direct zichtbaar en kan je beginnen met het binnenhalen van verkeer. Een andere manier is om verkeer op je website te krijgen door seo optimalisatie. Hiermee haal je verkeer op een organische manier binnen via de zoekmachine. Dit is echter meer voor de lange termijn. Het kan op het gebied van SEO namelijk wel een halfjaar duren voordat je de eerste echt grote veranderingen ziet.

2. Zorg voor een goede gebruikerservaring

Als je eenmaal verkeer op je website hebt, is het zaak om een goede gebruikservaring te leveren. Tegenwoordig gaat meer dan de helft van alle aankopen via het internet via een mobiele telefoon. Het is daarom enorm belangrijk dat jouw website perfect werkt op een telefoon. Daarnaast is het ook belangrijk dat de snelheid van je website goed is. Bij een te lange laadtijd zal je zien dat er meer en meer bezoekers afhaken.

3. Geef zoveel mogelijk informatie

Het lijkt een inkoppertje, maar toch zien we nog vaak genoeg webshops waar nauwelijks productinformatie of verzendinformatie te vinden is. Dit blijkt erg belangrijk te zijn. Zorg er daarom voor dat jouw webshop zoveel mogelijk relevante informatie heeft. Van het contactadres van een fysieke winkel, de informatie over het verzenden en retourneren, tot de productinformatie en prijsinformatie.

4. Laat klanten terugkeren

Zoals dat overal in de marketing geldt, is dat ook voor online het geval. Terugkerende klanten zijn goedkoper dan nieuwe klanten. Zorg daarom ook voor een fijne ervaring na de aankoop. Kom je beloftes na en zorg voor een goede aftersales. Zo is de kans op terugkerende bezoekers het grootste.

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *